📸 Matthew Fitzgerald

-Dette er den mest sette tenniskampen hos oss, uten sidestykke, sier senior kommunikasjonsrådgiver i Discovery, Martin Hinsch.

-Vi har aldri sett liknende tall i tennis. Finalen overgikk forrige rekord som var kampen mellom Roger Federer og Casper Ruud under Roland Garros i 2019.

Casper Ruuds fantastiske prestasjoner i Roland Garros satte flere seerrekorder for Warner Bros. Discovery. På det meste så 281.000 nordmenn finalen mot Rafael Nadal på søndag. Det utgjorde en seerandel på over 56 prosent i målgruppen 10-79, heter det i pressemeldingen fra Discovery

Dette betyr at av alle som så på TV søndag 5. juni, valgte 56 % av disse å se Casper Ruud spille finalen mor Rafael Nadal i Paris.

-Dette til tross for at kampen gikk relativt tidlig på dagen, altså ikke i Prime Time, og dette var midt i Pinsen hvor mange er bortreist, forklarer Hinsch.

Sportsdirektør i Warner Bros. Discovery, Morten Johannessen, sier det er ingen tvil om at det er tennisfeber i Norge.

– Vi har hatt et vanvittig trykk i alle kanaler de siste dagene, og har satt rekorder både når det gjelder seing på lineær-TV og strømming, i tillegg til eurosport.no og sosiale medier. Æren skal Casper Ruud ha, som har befestet sin posisjon i verdenstoppen av internasjonal tennis. Så skal vi puste ut noen dager, før vi retter blikket mot Wimbledon som kommer allerede i slutten av måneden, sier Morten Johannessen.